ttv Gazelle

De tafeltennis vereniging Gazelle is onderdeel van de GSCD (Gazelle Sport Club Dieren) en is opgericht in 1957. De GSCD is ontstaan vanuit de personeels vereniging van de  Gazelle rijwielfabriek en men kon ook alleen maar lid worden van de GSCD, wanneer men werkzaam was op de Gazelle. Momenteel speelt dit niet meer, een ieder kan lid worden van de GSCD. Naast de tak tafeltennis kent de GSCD momenteel ook nog een afdeling biljarten, een trimclub en een klaverjas vereniging. Tot medio 2014  vonden de activiteiten van de GSCD plaats op het terrein van de Gazelle rijwielfabriek. De tafeltennis vereniging speelde in de bedrijfskantine, hiervan werd ook gebruik gemaakt door de trimclub. De biljart afdeling en het klaverjassen vond plaats in het clubgebouw van de GSCD, welke eveneens stond op het terrein van de Gazelle. In verband met een grootschalige verbouwing van de rijwielfabriek, was er niet langer plaats op het terrein voor de GSCD en moest men op zoek naar een locatie elders. Deze werd voor de afdelingen trimmen en klaverjassen gevonden in wijkcentrum de Drieschaar aan de Meidoornlaan te Dieren.

De afdelingen biljarten en tafeltennis verhuisden naar Laag-Soeren en zij vonden daar een ruimte in 't Sprengenhus aan de Harderwijkerweg 25a. Inmiddels is de afdeling biljart vertrokken uit Laag Soeren en speelt het voornamelijk op recreatief nivo in het multifuncionele gebouw de Oase aan het Ericaplein te Dieren. Er kan biljart gespeeld worden op de maandagavond, dinsdagochtend en de zaterdagmiddag. Waarbij alleen leden van de GSCD gebruik kunnen maken van die mogelijkheid.

De afdeling tafeltennis maakt al vanaf de oprichting deel uit van de GSCD en zij spelen competitie binnen de Nederlandse Tafel Tennis Bond (NTTB) afdeling Gelre. Momenteel kent de tafeltennis vereniging twee teams die uitkomen in de 5de klasse van de afdeling Gelre.

Binnen de tafeltennis vereniging is er ruimte voor nieuwe leden, waarbij men de eerste maand vrij gesteld is van contributie. Er is niet direct een verplichting m.b.t. het spelen van competitie, recreatief tafeltennis is ook mogelijk. Er wordt op de maandagavond gespeeld in 't Sprengenhus, waarbij de zaal ge-opend is vanaf 19.30 uur. Tijdens de trainingsavond is de zaal open tot 22.30 uur, op de avonden dat er competitie wordt gespeeld, kan men terecht tot 23.30 uur.